2013. november 1., péntek

Paradicsomos levelestésztás nemédesség

A tarte tatin az eredetileg ilyen... édesség. Az internet legalábbis fordított almatortaként ismeri.
A francia partin, ahol azonban volt szerencsém Röfipingvin keze alá dolgozni, a vegasztroblogger, és Röfirokon Bede Anna szakácskönyvéből szemezgettünk dolgokat. (Nem, a reklámért egy buznyákot se kaptam, legnagyobb sajnálatomra.)
Itt egy elég nagy változtatással ez az étel már mint sós "sütemény" jelentkezett. Paradicsommal.
Ez volt a másik, amit a hagymáskrémizé mellé sütöttünk.

Leveles tésztával én még sose dolgoztam.
Hát ezúttal se. Röfi ugyanis nem engedett a dolog közelébe. Az alatt készült, amíg én a hagymás gratin kavargatásával voltam elfoglalva, így segítségem jelentősen leredukálódott. De azért sasoltam ezerrel.


Hozzávalók: 

  • 500 g koktélparadicsom (félbevágva)
  • 50 g vaj
  • 2 teáskanál cukor
  • 4 ág kakukkfű 
  • 2 lap leveles tészta
  • bors
A recept ezeket a mennyiségeket egy formányi süteményhez írta.
Háromszoroztunk. Merhátugye nem voltunk rá kevesen.



A sütőt 180 fokra kellett bedurrantani. Amíg melegedett, Röfi kivajazta a tálakat, megszórta kristálycukorral, és a félbevágott koktéldatolyaparadicsomokat a vágott felükkel felfelé elrendezte a formában.
Ezeket megsózta, megborsozta, és megszórta kakukkfűvel.


Bubit igyekeztünk arrébb hessengetni, aki nagyon ráindult a paradicsomra. Ezért inkább beült a sarokba a vega-szakácskönyvet lapozgatni.
A tepsik 20 percre bekerültek a sütőbe. Ezalatt levet engednek, amit egyszerűen ki kellett önteni alóluk.


Nem ám én vagyok a fura, ez így volt leírva!
Na, hát eztán az újra a tál közepére rendezgetett paradicsomokat be kellett takargatni a levelestésztával.



A sütő hőfokát a recept utasításai alapján 200 fokra emeltük, aztán így is kellett sülniük újabb 20 percet.
A végeredmény: Egy ropogós tésztájú, sült paradicsomos, egyszerűen fűszerezett... hátizé... Lepény?
Pirult szélekkel.


Véleményem szerint ez egy semmiextra kis valami lett, a lányoknak azonban nagyon bejött. Bubi több szeletre is rávetette magát, mondván, hogy imádja a sült paradicsomot.
Jó tudni. Információ elraktározva.
Többen is hasonló véleményen voltak. Ahogy a facebook mappámba feltöltött képre is odakommentelték, hogy ilyet bizony többen megennének.
Hát, ha szeretitek a sült paradicsomot... valami mellé köretnek vagy partikajának mindenesetre ideális. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése