2013. szeptember 4., szerda

Habarás

Egy ilyen tanácsot kaptam én.
Hogyaszongya:
Viszont egy tanács a blogra: amikor ilyeneket írsz, hogy 'egyszerű pörköltalappal kell indítani', gondolj azokra a hülyegyerekekre (mint én), akik ezzel sincsenek tisztában, és hiába írtad le két poszttal előtte, már elfelejtette azóta. Szóval lehet hogy pár ilyen alapfogalmat, mint pl. pörköltalap, habarás, rántás, faszomtudja, megcsinálhatnál kis minibejegyzésnek, és akkor tehetnél oda egy linket, mikor alapfogalmakról írsz.
De ez csak egy javaslat
Nem rossz, nem rossz.
Habár eddig úgy csináltam, hogy ha pl. egy recept pörköltalappal indított, vagy rántás/habarást kellett csinálni, akkor magába a receptbe leírtam, mint hogyan. Mivel azonban ezek tényleg alap dolgok, egy idő után két választási lehetőségem van. Vagy ismétlem magam, újra és újra leírva ugyanazt, vagy lezárom egy mondattal.
A linkeléssel ez elkerülhető.

Úgyhogy akkor:


A HABARÁS

A szakácskönyvek aszongyák: "Habarást készítünk, majd a behabarás után összefőzzük az egészet."
De hogy ez mi is ez?
A habarás tulajdonképp egy tejfölös-lisztes sűrítési eljárás, amivel főzelékeket lehet sűrűre rántani, vagy bizonyos leveseket lehet kevéssé vizes állagúvá transzmutálni.
Hogy mi kell hozzá?
  • Tejföl
  • Liszt
  • A fővő étel saját leve
Most úgy fogok csinálni, mint aki ért hozzá, és osztom az észt, mit hogy kell, de az a helyzet, hogy amikor utánanéztem, hogy is kell valójában habarást csinálni, én is találkoztam újdonságokkal. Olyan lépések is akadtak, amiket én eddig nemigen alkalmaztam. Aztán csodálkoztam, hogy néha fura lett az állaga. Na de majd mostantól...

Szóóóóóval egy főzelékhez kell egy nagy pohár tejföl, a boltból a 450 grammos. Amit nem akarunk főzelék sűrűségűre, (leves) ahhoz elég egy kis pohárral is.
(A képek a frankfurti leveshez készült kis adag habarásomról készültek)

Na ezt simára/krémesre/selymesre, akármire kell keverni.
Ekkor rá kell SZITÁLNI a lisztet (na ez az, amit eddig pl nem csináltam, csak úgy ráhajítottam). A nagy adag tejfölhöz 3 evőkanálnyit, a kevesebbhez elég 1,5-2 evőkanál lisztet.

Ezt csomómentesre kell keverni.
Ez sem szokott menni... Ezért nem árt, ha van otthon kézi mixer, vagy habverő. Akkor nem olyan lesz, mint az enyém.

A fővő zöldségek/leves levéből merni kell mondjuk egy fél merőkanálnyit a habaráshoz.
Ez állítólag a hőkiegyenlítés miatt kell... No mindegy.

Ezt is szép csomómentesre kell keverni.

Aztán ezt állítólag egy szitán keresztül, folyamatos kevergetés közben kell beleönteni a fővő akárminkbe.
Na én erről se tudtam. Aztán csodálkoztam, amikor csomósra ugrott néha.
Ezután már csak össze kell forralni a habarást a kajával, és nagyjából kész is.

Tippek: Mindig csak az étel végén szabad beletenni.
Valamint le kell húzni a tűzről, miközben beletesszük a habarást. Ezt se tudtam...
Jééééézusom, mennyi mindent el lehet cseszni, ha az ember csak nekiesik, mint hülyegyerek az anyjának...Ha kevésbé sűrű habarást akarunk, tejföl helyett lehet tejszínnel is készíteni. Ha jól emlékszem, a hagymalevesemnél például ezt javasolta a recept. Épp csak a miértet nem láttam át akkoriban.

Egyelőre ennyi, amit a habarásról össze tudtam kaparni, de ha van valakinek hozzátennivalója, ötlete, ne fogja vissza magát! Csak nyugodtan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése